Sport Vision donosi…

Mali trikovi uz koje se lako pokrenuti: Svi benefiti trčanja i zašto biste trebali krenuti odmah

Koliko god da trčati zvuči lako, ono to definitivno nije. Posebice ako ste početnik koji kreće od nule. Iako svatko ima svoje razloge zbog koji se odlučuje na ovu vrstu treninga, prednosti trčanja daleko su već od samog gubitka kilograma.

Prednosti trčanja

Ono dugoročno smanjuje rizik od srčanih bolesti i dijabetesa te moždanog udara. No, osim fizičkih benefita, trčanje povoljno djeluje i na naše mentalno zdravlje. Istraživanja su pokazala da svega 30 minuta trčanja može smanjiti simptome depresije i podići raspoloženje što nam je u posljednje vrijeme izrazito važno. Zato oboružajte se svime što vas može motivirati i krenite na putovanje prema zdravijem načinu življenja.

MEKŠI TERENI

MEKŠI TERENI

Birajte mekše terene kao što su travnata ili pješčana podloga umjesto betona kako biste umanjili stres na stopala, gležnjeve, koljena, kukove i donji dio leđa.

GLAZBA

GLAZBA

Istraživanja pokazuju da glazba pozitivno utječe na sportsku izvedbu, a to posebno vrijedi za vježbe s postojanim ritmom kao što je trčanje.

TUŠIRANJE HLADNOM VODOM

TUŠIRANJE HLADNOM VODOM

Studije su pokazale da tuširanje hladnom vodom prije treninga snižava temperaturu tijela te ju zadržava niskom čak i tijekom trčanja. Zbog toga tjelesni mehanizmi koji hlade vaše tijelo neće trebati toliko naporno raditi, pa će trčanje biti lakše.

Napravite plan vježbanja

Ono što je najbitnije kad počinjemo s bilo kakvom vrstom vježbanja, pa tako i s trčanjem jest da uspostavimo rutinu koje ćemo se držati i koju ćemo pratiti. Zato, prije negoli krenemo s treningom, bitno je napraviti plan vježbanja odnosno koliko ćemo dana u tjednu trčati, koliko dugo i gdje će se trening odvijati. Bitno je stvoriti naviku i dosljednost kako bi trčanje nakon nekog vremena postalo sastavni dio našeg života te kako bismo bez pretjeranog razmišljanja oko toga jesmo li raspoloženi za trening ili ne, njega jednostavno odradili. Ono što je važno jest pronaći odgovarajući način i tempo trčanja te napraviti mjesta u tjednom rasporedu kako bismo odradili barem 30 minuta treninga 3 puta tjedno.

Prijedlog treninga za početnika

Dan 1: Trčanje laganim tempom 15 minuta
Dan 2: Trčanje laganim tempom 25 minuta
Dan 3: Odmor ili Trčanje laganim tempom 15 minuta
Dan 4: Trčanje laganim tempom 25 minuta
Dan 5: Odmor
Dan 6: Trčanje laganim tempom 35 minuta
Dan 7: Odmor

Prijedlog treninga za naprednog trkača

Dan 1: Trčanje brzim tempom 3 minute, lagano hodanje 2 minute (trajanje: 20 minuta)
Dan 2: Trčanje brzim tempom 3 minute, lagano hodanje 2 minute (trajanje: 30 minuta)
Dan 3: Odmor ili šetnja od 20 minuta
Dan 4: Trčanje brzim tempom 3 minute, lagano hodanje 2 minute (trajanje: 30 minuta)
Dan 5: Trčanje laganim tempom 20 minuta
Dan 6: Šetnja laganim tempom 40 minuta
Dan 7: Odmor

Nabavite novu opremu

Ništa ne motivira bolje od šopinga. Tajice, majice, tenisice ali i pokoji gadget. Jednom kada nabavimo sve što nam je potrebno za trening, tada više nema povratka na staro. Iako se zbog odjeće koju smo nabavili osjećamo kao da smo spremni pridružiti se maratonu, ono što je za jednog trkača najbitnije jest kvalitetna tenisica koja će nozi dati potporu koju treba.

Jedne takve su i adidasove Change gears tenisice koje su lagane, fleksibilne i daju potporu ključnim područjima kako ne bi došlo do ozljeda. Dizajnirane su na način da pružaju maksimalnu stabilnost tijekom trčanja te omogućavaju da se sva energija koju koristimo tijekom trčanja efikasno troši. Ono po čemu su posebne jest to što dolaze u različitim  modelima kako bi se prilagodili trkaču. Tako da ako smo početnici u trčanju, odlučit ćemo se za Supernova+ tenisicu, dok će se oni napredniji trkači odlučiti za SolarBoost 3. Jedan primjerak za sebe možete nabaviti u Sport Vision trgovinama koje nude veliki izbor raznoraznih adidasovih tenisica gdje ćete moći pronaći one koje će najbolje odgovarati vašoj nozi.

Brojite kalorije koje ste potrošili

Iako brojenje kalorija u svakodnevnom životu nije preporučljivo, velike brojke izgubljenih kalorija tijekom trčanja koje nam pokazuje naš pametni telefon ili pak gadget, zasigurno će nas razveseliti i motivirati da s vježbanjem nastavimo i dalje. Važno je znati koliko smo kalorija izgubili tijekom jednog treninga kako bismo tome mogli prilagoditi svoje prehrambene navike te postigli cilj koji smo si zadali. I dok se preporučuje brojanje izgubljenih kalorija tijekom treninga, ono ne smije okupirati naš život na način da si brojimo svaki zalogaj hrane koji unesemo u tijelo. Brojenje kalorija trebalo bi biti tu isključivo u svrsi motivacije za daljnji napredak.

Dopustite tijelu da se odmori i oporavi

Jednom kada krenemo i odradimo prvi tjedan trčanja, polako će se početi mijenjati i način na koji razmišljamo te ćemo s vremenom htjeti trčati sve više i više kako bismo postigli cilj koji smo si zadali. Međutim, tijelu treba dati i vremena da se odmori kako ne bi došlo do ozljeda. Ovisno o tome koliko smo napredni, razmak između treniranja trebao bi biti od 24 do 48 sati. Dan odmora između treninga ima brojne benefite na tijelo jer tijekom vježbanja, mišići se rastežu i „trgaju“, dok se tijekom odmora stanice repariraju i tako dovode do izgradnje mišića kojom težimo.

Ne zanemarujte važnost vode

Više od 60% našeg tijela čini voda koju tijekom trčanja gubimo u velikim količinama kroz znoj i disanje. Kako bismo nadoknadili izgubljeno, važno je piti dovoljnu količinu tekućine i ostati hidriran. Iako se neprestano savjetuje da bismo trebali piti do 3 litre vode dnevno, mnogi to ne rade. Zato bismo trebali postaviti realne tjedne ciljeve koje želimo i možemo postići poput toga da regularno vježbamo 3 puta tjedno i popijemo 6 – 8 čaša vode dnevno, kako bismo stvorili rutinu od koje nećemo tako lako odustati.

Ne trčite sami

Iako ima mnogo onih koji trčati vole sami, većinom je tu riječ o ljudima koji su već stvorili naviku trčanja te kojima nije potreban dodatan poticaj kako bi se odlučili na trening. No, ako ste poput nas te vam treba dodatna motivacija, trčanje u paru ili grupi ljudi pogurnut će vas da odradite trening čak i kada za njega nemate volje. Prijatelj ili partner koji je na istom putovanju ka zdravijem načinu života, motivirat će vas da se više potrudite te da ne preskočite trening jer jednom kada se skupa za njega dogovorite, sigurno vam neće biti ugodno otkazati mu ili ga pustiti da isti odradi sam.

Trčanje je odličan način da se dovedemo u formu i osjećamo bolje u svojoj koži mentalno i fizički. Sve što vam treba jest volja za boljim i zdravijim načinom života te udoban par tenisica koji će vam pomoći ostvariti zadane ciljeve. Odgovarajuće tenisice, ali i potrebnu opremu lako možete nabaviti u Sport Vision trgovinama koji u svojoj ponudi imaju svakojake komade odjeće i obuće gdje će svatko zasigurno pronaći nešto baš za sebe.